Forretningsbetingelser

Forretningsbetingelser

Leje af stand

Du booker og betaler en stand på min hjemmeside www.Troldeloppen.dk.

Lejen sker på dagsbasis, minimum 1 uge og op til 6 måneder. En uge er 6 dage. Ved søndags åben er dagen gratis. Starter du f.eks. tirsdag, sætter du op mandag og tager ned tirsdag. Det mest almindelige er en lejeperiode på 4 uger.

Teenager-Voksenstand.

Der må kun sælges beklædning, fra str. 164 og op. På nær smykker, det må der ikke sælges. Men tøj, sko. tasker, halstørklæde, og hatte må der gerne sælges.

Børnestande:

Her må der sælges alt til børn fra 0 til 17 år.

Og ventetøj og amme tøj. Der er en fællesreol til dette.

Betalingsformer

Til online booking tager vi imod alle typer VISA og MasterCard.

I butikken tager vi imod kontanter, Dankort, VISA, MasterCard eller MobilePay.

Pris og kommission

Priser er efter gældende prisliste på hjemmesiden inklusiv moms, herunder også en kommissionsprocent på 15%, som automatisk fratrækkes opgørelsen inden fortjenesten udbetales til dig.

Forudsat at du sælger dine private ting, betaler du ikke moms og skat af dit salg.

Erhverv

Erhvervsmæssig booking kan ikke ske online, men skal bookes ved kontakt til forretningen.

Hvis du driver erhverv via standen, er selskabet selv ansvarlig for at indberette korrekte oplysninger til SKAT.

Fortrydelsesret og reklamation

Der gælder 14 dages fortrydelsesret for standleje, dog refunderes lejen ikke hvis lejeperioden er startet. Såfremt du booker mindre end 14 dage før lejeperiodens begyndelse, bekræfter du, at du afskriver dig 14 dages fortrydelsesret.

Ønsker man at reklamere, kan man henvende sig til info@troldeloppen.dk.

Alle solgte varer er købt som beset og der kan ikke reklameres over disse.

Opstart

Når standen er booket og betalt, kan varerne opsættes på standen kl 12.00 før lukketid dagen før lejestart eller på førstedagen af din lejeperiode.

Har du ikke opstillet dine varer, inden lukketid på den første lejedag i perioden, kan Troldeloppen frit og uden varsel leje standen ud til anden side uden refusion af standleje.

Standen kan dekoreres i et let omfang, såfremt det vurderes rimeligt af personalet.

Standene må ikke flyttes, og der må ikke fastgøres ting på standen.

Varerne skal være placeret på din stand. Du må ikke lægge varer på andre stande. Kun på fælles udstillingsarealer.

Prismærker

Alle varer registreres på forhånd gennem “Mit Troldeloppen” som kan tilgås på www.Troldeloppen.dk fra din PC, smartphone.

Varer skal registreres med en udførlig varebeskrivelse indeholdende farve, mærke, kendetegn, størrelse og pris. F.eks.: Grøn Molo T-shirt med biler, str. 68, 49 kr.

Der SKAL står om elektronikken virker på mærket på legetøjet og andet. Da det tages retur hvis det ikke virker, efter salg og bliver taget retur til standlejren.

Varebeskrivelsen er vigtig for medarbejderne ved kassen for at undgå bedrageri med ombytning af prismærker. Derfor skal der også en god beskrivelse på de billige varer, så der ikke blot står “T-shirt 10 kr”. Ellers kan uærlige personer bruge dit prismærke og sætte på en dyr T-shirt.

Varebeskrivelsen er også en hjælp for dig, så du præcis ved, hvad du har solgt.

Print af prismærker sker ved henvendelse til personalet.

Prismærket skal være unikt for varen og du sørger selv for, at alle dine varer er rigtig mærket.

Såfremt du ønsker at ændre prisen på en eller flere varer skal dette oplyset til Troldeloppen skriftlig og du vil derefter kunne printe nogle nye prismærker.

Der kan slettes i listen af varer, å længe du ikke har fået printet din varer ud. Så har du skrevet forkert, Så kan du nå at rette det.

I tilfælde af leje af ny stand, er du ansvarlig for at skifte prismærkerne. Har du lejet flere forskellige stande, skal der påsættes nye prismærker ved flytning af varer mellem de lejede stande.

Varer uden pris

Hvis en vare mister sit prismærke eller dukker op i butikken efter standlejen er slut, vil den blive placeret på “Lost and Found”-reolen. Det er derfor fornuftigt at holde øje med, om man kan genkende sine varer på reolen – også efter ophørt lejeperiode, da varer kan dukke op, når andre standlejere pakker sammen. Der vil også være den mulighed for at kigge i gruppen på Facebook Troldeloppen standejer. Hvor der vil komme billeder op at ting uden mærker.

Varer uden prismærke opbevares i afdelingen i 14 dage, hvorefter de tilfalder Troldeloppen, som frit kan donere, bortskaffe eller sælge dem.

Orden og opfyldning på din stand

For at du sælger bedst muligt, bør din stand være overskuelig og ryddelig, hvilket du selv er ansvarlig for. Du er velkommen til at fylde op med nye varer i hele din lejeperiode.

Overfyld ikke standen. Der skal være plads til at ”bladre” i tøjet på bøjlestangen, så hæng ikke tøjet for tæt. Sæt kurve eller kasser op til småting, så standen bliver nem at overskue for køberne.

Varesikring

I Troldeloppen gør vi alt for at sikre dine varer bedst muligt. Vi har videoovervågning og opmærksomt personale. Følgende forholdsregler anbefales:

Vi anmelder butikstyveri samt ombytning af prismærker til politiet. Ombytning af prismærker kategoriseres som bedrageri.

Troldeloppen kan dog ikke stilles til ansvar for stjålne, tabte eller ødelagte varer.

Troldeloppen er ikke erstatningspligtig ved brand- og vandskade. I forbindelse med brand, vand eller indbrudstyveri kan din indboforsikring eventuelt dække dit tab – kontakt dit forsikringsselskab for mere information.

Min vare er væk

Hvis din vare er forsvundet fra standen, men ikke solgt, ligger den højst sandsynligt på en anden stand. Kunderne har det med at fortryde undervejs, og så lægger de varen fra sig et tilfældigt sted.

Kig evt. på de andre stande, men vi ved af erfaring, at det kan være svært at overskue butikken, så en vare kan dukke op efter flere uger. Får vi varen indleveret ved kassen, kommer den tilbage på standen.

Finder vi en vare uden prismærke på, bliver den lagt i “Lost and Found”-reolen, så husk at tjekke området jævnligt.

Udsalg

Du har mulighed for at holde udsalg på din stand. Du skal blot søge om det i loppesalg systemet og så godkeder Troldeloppen det, Derefter vil da blive sat skilte op på din stand, så prismærkerne ikke skal skiftes. Udsalgsskilte udleveres af personalet, og man kan vælge mellem 25% og 50% rabat.

Husk at rabatten gælder alle varer.

Når du har sat rabat på din stand, er den låst, så kontakt personalet i kassen, hvis du skal skrive flere varer ind, så åbner vi den imens.

Ejendomsret

Sælger er alene ansvarlig for at have uindskrænket ejendomsret og ret til at sælge varerne på standen. Følgende varer må ikke sælges i butikken:

Det er ikke tilladt at sælge kopivarer, f.eks. tasker, punge, ure eller brændte DVD’er.

Sikkerhedskompromitterende varer såsom tobak, alkohol, fødevarer, våben, fyrværkeri, hårde hvidevarer, pornografisk materiale eller andet som personalet måtte vurdere upassende.

Overtrædelse vil medføre bortskaffelse af disse varer og effekter uden varsel.

Det er ikke tilladt at lægge visitkort eller anden markedsføring på standene.

Personalet har desuden ret til at afvise eller bortskaffe varer, som vurderes skadelige for butikkens standard, som f.eks. beskidte (snavsede), ildelugtende eller uhygiejniske varer.

Tømning af stand

Standen skal være tømt senest 1 timer inden lukketid på lejeperiodens sidste dag. Du skal huske at medbringe ID, og du er selv ansvarlig for at tømme standen. Husk at se efter dine varer på fælles udsalgsarealer og “Lost and Found”-reolen.

Det er vigtigt, at alle prismærker bliver siddende på varerne, når standen tømmes, da varer uden prismærker ikke må tages ud af butikken. Personalet vil kontrollere dine varer ved skranken.

Skal en anden tømme standen for dig, skal du sørge for at ringe og give butikken besked.

Er standen ikke tømt rettidigt, forlænges lejeperioden automatisk med en uge.  Er standen booket til anden side, vil den blive lukket ned, hvilket koster 300 kr. Kan du ikke hente dine ting i tide, kan du efter aftale bestille nedtagning til 200 kr. per stand. Lejeforlængelser og nedlukninger vil blive modregnet dit samlede salg eller opkrævet i butikken. Ved nedtagning vil varer blive opbevaret i en uge, hvorefter de tilfalder Troldeloppen.

Udbetaling og afregning

Udbetalingen sker til den oplyste konto på Mit Troldeloppen.

En gange om måneden overfører vi dit tilgodehavende til din bankkonto:

Salget fra d. 29-28. bliver indsat i starten er den efterfølgende måned.

Har du skrevet et forkert bank nummer i dine oplysninger, går pengene retur til Troldeloppen. Dette koster 50kr i gebyr. Som bliver taget fra stand lejres konto, inden udbetaling bliver sat i gang igen.